בעלי אתרים רבים מוצאים את עצמם מנסים לקדם את אתרם לבד, או שוכרים מישהו שיעשה זאת עבורם ובמקרים רבים נתקעים בעמוד הראשון למטה במקרה הטוב או בעמודים 3,4,5 ופשוט לא מצליחים לזוז משם בשום מצב.
ישנן מאות סיבות שיכולות לגרום לכך שאתר לא יתקדם עוד ועוד, ישאר תקוע אי שם בעמוד 5 ולפעמים יעבור לעמוד 4, וחוזר חלילה ולא משנה כמה מאמרים תכתבו, כמה קישורים תשיגו בהחלפות שיעלו הון, כמה תשקיעו בתכנים חיצוניים, ישנם פרמטרים הגורמים לכך שהאתר לא יתקדם ובמאמר זה נפרט את חמש הגדולים לקיבוע מקום בגוגל במהלך קידום אתרים אורגני .
- במקום הראשון המכובד (בדיוק להיפך) נמצאת כפילות התוכן – בעלי אתרים רבים חושבים לחסוך זמן וכסף בכך שיעתיקו את התוכן של האתר שלהם מהמתחרים שלהם, התוצאה של זה היא:
- ההיפך הגמור מחסכון בזמן, במקום להשקיע פעם אחת בתוכן איכותי ומקורי מעתיקים את התוכן ואז משקיעים חודשים של קידום אתרים לחינם.
- הפרת זכויות יוצרים – מי שמעתיק תוכן באינטרנט לא רק לא מתקדם אלא צפוי לפגוע בקידום של מישהו אחר, באופן ישיר ישימו לב המקדמים שלו שהתוכן מועתק, ידווחו ללקוח שלהם ולכם (המעתיקנים) מצפה תביעת זכויות יוצרים של עד 100,000 שקלים (דיברנו על חסכון בזמן וכסף?).
- במקום השני נמצאת קטגוריית “האתר העייף” – אנחנו מכנים אותו אתר עייף, מתי שהוא לא מחדש כלום לגולשים, כשהוא ברובו עוסק בתחום ללא חידושים. כיום באינטרנט ניתן למצוא חידושים ומאמרים כמעט בכל תחום, ניתן לכתוב עליהם בצורה שלכם ובדרך שלכם באתר האינטרנט, לסקרן את הגולשים ולגרום להם להיכנס ולראות מה חדש בתחום שלכם דרך האתר שלכם.
אתרים רבים “נרדמים בשמירה” ולא מפרסמים כלל מאמרים ומידע חדש בתחומם ואת זה גוגל לא אוהב, אחד הפרמטרים לקביעת מיקום היא טריות המאמרים באתר או באנגלית freshness. - במקום השלישי “דלילות” – אחת המטרות המרכזיות של גוגל היא להציג לגולש מידע נרחב ומקיף בתחום החיפוש שלו. לשם כך הוא מחפש אתרים בעלי נפח מספק לתחומם, אם האתרים של המתחרים שלכם מכילים שלוש מאות מאמרים הקשורים לתחום ואילו אתרכם מכיל רק חמישה עמודים שמתוכם אחד הוא הצור קשר, אל תצפו להגיע לראש תוצאות החיפוש. למרות שבניה נכונה של קישורים יכולה במקרים נדירים לפצות על כמות העמודים, הכמות במקרה הזה מאוד מאוד משפיעה על הדירוג, מוטב כמות התחלתית והוספה מתמדת של עמודים בשביל ליצור מצד אחד אתר נפוח ומצד שני אתר עירני ובעל חומר טרי.
- במקום הרביעי “חווית המשתמש” – במקרים שבהם אתר מגיע לראש תוצאות החיפוש ואז עושה צניחה חופשית לעמודים 4,5 וכד’ כנראה שמדובר בתופעה הזאת – חווית המשתמש.
גוגל בודק בכל כניסה של כל גולש לאתר שלכם האם הוא קרא את החומר והתנהגת כמצופה ממשתמש מרוצה או לא. במידה והוא גילה שרוב הגולשים באתר שלכם לא מרוצים הוא מחליט שאת האתר הזה הוא לא רוצה בראש תוצאות החיפוש שלו ושולח אותו לעמוד המתאים לו. אז מה ניתן לעשות כדי לא להגיע למצב זה? כאשר חברת קידום אתרים מקצועית מזהה מצב בו הגולשים נוטשים את האתר בצורה שלא אמורה להיות הגיונית ומראה כי חווית המשתמש היא גרועה, עושים שינויים באתר עצמו במטרה לשפר את הגלישה ולאפשר לגולשים להתמצא באתר בצורה טובה יותר, גוגל רואה את השיפור ולא שולח את האתר לעמודים שהם אף לקוח לא מחפש אותנו. - במקום החמישי “אני לא מאמין שזה אמיתי” – מאז יצא עדכון הפינגויין של גוגל, הוא מתחיל לבדוק אם הקישורים הנכנסים לאתר אמיתיים, כבר בעדכון הפנדה גוגל התחילה להלחם בכל הקישורים המזוייפים למיניהם, וכאשר גוגל אומר לעצמו את המשפט “אני לא מאמין למראה עיני הקישורים הללו הם מלאכותיים” הוא יכול לנהוג בהתאם לכך ולפסול את אותם קישורים או לפחות לא לתת להם ערך. איך זה בא לידי ביטוי? ולמה שגוגל ידע שזה לא אמיתי? יכולות להיות מאות דרכים לזהות קישור מבויים, עם זאת אחד הפרמטרים הפשוטים ביותר הם: אחוז קישורים גבוהה עם אותו טקסט עוגן (לדוגמא כל הקישורים הנכנסים לאתר הם מהמילה “קידום אתרים”) זהו מצב לא טבעי שלרוב נוצר בצורה מלאכותית וזאת אחת הדרכים של גוגל לחשוב פעמיים אם לקחת בחשבון את הקישור או לא.
איך נמנעים? בעזרת גיוון יחסי של טקסט העוגן של הקישור, לדוגמא אם אנחנו מקדמים את הביטוי “קידום אתרים”, לעיתים נקשר עם המונח “קידום אתרים – וובריזולט” לעיתים עם המונח “קידום אתרים מקצועי” או “קידום אתרים במנועי חיפוש”, אפשר להגיע עד לרמה של 30% בערך דחיסות של מילת המפתח המרכזית ולהשאר מתחת לרדאר של גוגל.
באופן חד וברור אפשר להגיד שהדבר החשוב ביותר בקידום אתרים הוא שילוב נכון של כל הפרמטרים, גוגל לא מתנגד שתכניסו קישורים לאתר שלכם, הוא לא פוסל על כך, עם זאת הוא מצפה שבאתרכם יהיו גם חומרים איכותיים שיכולים לתרום לגולשים המחפשים אותם. זאת אחת הסיבות שאנחנו יכולים לראות הרבה פעמים את ויקיפדיה מופיעה בראש תוצאות החיפוש – גוגל פשוט סומך על האתר הזה ומאמין לתוכן שבו.