WebResult קידום אתרים שמגדיל מכירות

אתר רספונסיבי או מותאם?

מה ההבדל בין אתר רספונסיבי לאתר מותאם לנייד?

בעידן המובייל שכל יום נכנס מכשיר סלולרי חדש לשוק, כמות הגולשים שנכנסים לאתרי אינטרנט באמצעות הסלולרי שלהם הולכת וגדלה, כיום כ-40% מהגולשים באתרים נכנסים אליהם דרך הנייד, למעשה הם משתמשים בנייד הרבה יותר לשימוש באינטרנט מהשימוש במחשב הביתי, מכיוון שרוב היום הם נמצאים מחוץ לבית.

בהתקיים מצב שבו חלק נכבד מאוד בלקוחות הפוטנציאלים שלנו גולשים למעשה באמצעות סמארטפונים, אנחנו חייבים להבין שאם אין לנו אתר אינטרנט שמתאים לגולשים הללו – מה שיקרה הוא שהם פשוט לא יצרו איתנו קשר וכנראה שלא יקנו מאיתנו כלום, השאלה הנשאלת היא, האם העסק שלך צריך להפסיד את אותם 20% – 40% מהגולשים? כמובן שלא!

שמעת על אתר רספונסיבי, שמעת על אתר מותאם לסמארטפון, מה ההבדל בניהם?

למעשה שניהם הם פתרונות שנותנים מענה לגולשים שמגיעים דרך הסלולר, אבל אחד מהם שונה מהשני וגם המחירים שלהם שונים.

אתר אינטרנט מותאם

אתר מותאם במרבית המקרים יהיה זול יותר וגם יכלול פחות דברים, מה שהוא משמש למעשה זה עמוד נחיתה עם עוד כמה תתי עמודים שכולם נמצאים תחת עיצוב זהה, למעשה כמו תמצית של העסק שלכם בעיצוב שנראה טוב בסלולריים החדשניים, לרוב באתר מותאם יתאפשר לגולש לחייג אליכם בקליק ע”י כפתור מוגדר של Click To Call.

אתר אינטרנט מותאם לעסק קטן עשוי לעלות בין 1500 – 2500 שקלים ולא יותר – לעסקים שמפרסמים בגוגל או במקומונים – מומלץ מאוד. הרבה מאוד גולשים כאמור, מגיעים משם ואם אין אתר מותאם הם לרוב נוטשים.

אתר אינטרנט רספונסיבי

אתר אינטרנט רספונסיבי, כשמו כן הוא “אתר מגיב” התגובה היא תמיד ביחס לרזולוציה, אתר רספונסיבי יתאים את העיצוב שלו בהתאם לגודל המסך שבו צופה הגולש, אם זה במחשב הביתי העיצוב יראה באופן מסויים, אם החלון גלישה יקטן העיצוב יתאים את עצמו ע”י תגובה שתוכננה מראש לגודל של המסך, כנ”ל לגבי סמארטפון – העיצוב יותאם למסך.

המחירים של אתר רספונסיבי פשוט מתחילים מ – 4,500 ₪ ומגיעים גם ל 40,000 ומעלה.

למרות שבעיצובים פשוטים ללא הרבה אלמנטים ניתן לשמור על מחיר שפוי.

מבחינת חווית הגולש ותוצאות קידום אורגניות אתרים מותאמים לאייפון שאינם רספונסיביים לא נסרקים, מכיוון שהרבה פעמים התוכן של העמודים באתר המותאם כפולים לאתר הרגיל ואז יש לחסום את הסריקה של גוגל כדי לא לפגוע בתוצאות החיפוש, לעומתם אתרים רספונסיביים נשארים עם בדיוק אותם עמודים רק משנים את תצורת העיצוב בהתאם למסך של הגולש – לכן הם טובים ומתאימים ביותר לקידום אורגני בגוגל. החסרונות של אחד יכולות להיות יתרונות לאחר מכיוון שזה מאוד תלוי במטרה של העסק, התקציבים ומה רוצים להשיג מהאתר.

אני מקווה מאוד שעשיתי לכם סדר בשוני בין אתרים רספונסיביים לאתרים מותאמים.
אשמח לענות על שאלות בעתיד אם יהיו!

נכתב ע”י: אלעד בן שמואל