ניתוח סטטיסטי היא הדרך הטובה ביותר שלנו היום כמפרסמים באינטרנט להצליח ולהשיג את המטרות שלנו, השאלה הנשאלת היא מדוע ואיך?תמונת המסך הבאה מראה בצורה הפשוטה ביותר את התפלגות הגולשים הנכנסים לאתר אינטרנט.
עם זאת מערכת הסטטיסטיקה של גוגל הלא היא Google Analytics – המערכת המובילה לניתוח התנהגות הגולשים באתרי אינטרנט ובמערכות אחרות – כיום נעסוק בחשיבות הניתוח באתרי אינטרנט.
מה מאפשרת לנו מערכת הסטטיסטיקה לאסוף?
הנתונים הבסיסיים ביותר שמערכת הסטטיסטיקה אוספת הם:
- מקורות התנועה שהובילו גולשים אל האתר שלנו. זאת אומרת שאם אנחנו מפרסמים בגוגל, נוכל לראות את כמות הגולשים שהגיעו אלינו דרך אותו פרסום, כנ”ל אם אנחנו מפרסמים בדפי זהב, נדע בדיוק כמה גולשים הגיעו מדפי זהב וכנ”ל בכל שאר מקומות הפרסום.
- כמה זמן גולש ממוצע גלש באתר שלנו – זה מעניין לראות את התנהגות הגולשים עפ”י פילוח הנתונים ממסעות הפרסום השונים – בעבור על מסע פרסום אנחנו יכולים לראות בדיוק מה עובד, כמה זמן גולש קורא את התוכן ומכך להסיק את רמת המעורבות והעניין שלו באתר.
- מאילו דפדפנים ומכשירים גלשו באתר שלנו – באמצעות ניתוח הדפדפנים והמכשירים נוכל לזהות בעיות תאימות באתר, למשל אם נזהה שגולשים שנכנסים מאייפון לא גולשים באתר ולא עוברים עמודים וזמן השהות שלהם באתר הוא קצר בצורה משמעותית, נוכל להסיק שיש בעיית תאימות לגולשים באייפון וכך לשפר.
ישנם עוד מאות פרמטרים שנוכל למדוד באמצעות מערכת הסטטיסטיקה של גוגל, עם זאת חשוב מאוד להבין את המטרה של המדידה.
חשיבות ההמרה
היום אחוז ההמרה זה מה ששווה כסף, לפרסם בגוגל, בפייסבוק או בכל אמצעי פרסום און ליין אחר, כל אחד יכול, החשיבות של הפרסום באה לידי ביטוי בהמרה.
מהי המרה? המרה היא המטרה של האתר, לדוגמא רכישה, פנייה או כל פעולה אחרת שהוגדרה כמטרה של עמוד או אתר.
אחוז ההמרה הוא אחוז הגולשים שביצעו את הפעולה שהוגדרה מתוך כמות הכניסות שנכנסו לאתר דרך כל אמצעי הפרסום.
לדוגמא אם מתוך 100 גולשים באתר שלך שמטרתו היא להביא לידים חדשים, רק 2 ביצעו המרה (פנו) אז אחוז ההמרה במקרה זה יהיה 2%.
על ידי ניתוח סטטיסטי נכון של הגולשים באתר, נוכל לזהות את מקורות התנועה ומסעות הפרסום השונים ולדעת בדיוק איזה מסעות פרסום עובדים. מסעות פרסום שעובדים הם מסעות פרסום שמשיגים אחוז המרה גבוה ביותר.
המרות וניתוח סטטיסטי
עם ניתוח סטטיסטי נכון ומתמיד אפשר להגיע לאחוז המרה מאוד גבוה, אם כיום מדובר על ממוצע באינטרנט של 1.5% – 2%, כיום ב WebResult הצלחנו להגיע לאחוזי המרה של 25% – 50%.
המשמעות היא כזו:
ניקח מצב בו מפרסם משקיע תקציב שיווק של 5,000 ש”ח בחודש ומצליח בעזרת הסכום הזה להכניס לאתר שלו 1,000 גולשים.
באחוז ההמרה ההמוצע (1.5% – 2%) המפרסם יקבל 15 – 20 המרות (פניות לרוב) שעלות פנייה ממוצעת תהיה כ- 250 ש”ח.
עם עבודה נכונה נניח שנגיע “רק” ל 10% המרה – כמות הפניות (ההמרות) תגיע ל 100 ועלות פנייה ממוצעת תרד ל – 50 ש”ח.
המשמעות היא אפקטיביות של פי – 5 לפחות על התקציב הפרסומי – זאת הסיבה שניתוח סטטיסטי הוא הרבה יותר מגרפים יפים ומספרים בטבלה. ניתוח סטטיסטי = אפקטיביות להגדלת רווחים.
נכתב ע”י: אלעד בן שמואל