למעשה שאנחנו אומרים מיניסייט, מתכוונים לביטוי האנגלי בצורתו המפורשת mini site = אתר קטן, עם זאת נוהגים להתבלבל ולחשוב שאתר קטן ועמוד נחיתה זה אותו הדבר, למעשה עמוד נחיתה (Landing Page) הוא סוג מסויים של מיניסייט הבנוי מעמוד אחד בלבד.
בניית עמודי נחיתה ומיניסייטים היא מקצוע לכל דבר, חשוב לעשות זאת בצורה נכונה כדי לקבל את התמורה עבור האגרה, במאמר זה נמשיך ונכתוב על אלמנטים חשובים לבניית מיניסייט, מדוע ומתי כדאי ליצור אחד כזה, כמה זה עולה ועל מה חשוב לתת את הדעת.
דף נחיתה, על מה ולמה?
אז למה בעצם כדאי לכם לבנות מיניסייט \ עמוד נחיתה ולא אתר אינטרנט?
אם תקציב השיווק שלכם לא מאפשר לכם להוציא כמה אלפי שקלים על בניית אתר אינטרנט איכותי, או אם יש לכם אתר אינטרנט ואתם רוצים לשווק מוצר או שירות בצורה ממוקדת ואיכותית פי כמה מאתר האינטרנט הקיים שלכם, כנראה שמיניסייט או עמוד נחיתה ייעודי למוצר או השירות זה הפתרון הכי יעיל עבורכם.
בעמוד אחד, ניתן לרכז מידע המציג את כל היתרונות של המוצר או השירות שלכם, לשלב גלריית תמונות פשוטה ומהירה באותו העמוד ולהניע את הלקוח הפוטנציאלי שלכם לפנות אליכם.
אתר אינטרנט בדרך כלל מלא ועמוס בתכנים רבים, הוא לא ממוקד ולכן הרבה יותר קשה להפוך גולש ללקוח פוטנציאלי דרכו, עם זאת באמצעות מיניסייט ניתן למקד את הגולשים הנמצאים לנושא אחד בלבד, באמצעות פרסום ממומן בגוגל אפשר להביא תנועה של גולשים רלוונטים לנושא ובכך להגדיל את אחוז הגולשים שבסופו של דבר הופכים להיות לקוחות שלכם.
אלמנטים חשובים לבניית מיניסייט
מיניסייט טוב חייב להיות ממוקד זאת אומרת שאם לדוגמא יש לכם חנות חיות ואתם רוצים למכור צעצועים לכלבים וגם אוכל לחתולים, תפרסמו שני עמודי נחיתה, האחד יעסוק בצעצועים לכלבים וגם העיצוב שלו יותאם לנושא זה, השני יציג אוכל לחתולים ובהתאמה העיצוב שלו. הגולשים שיגלשו בשני העמודים הללו יהיו גולשים עם צרכים שונים המתאימים לנושא עמוד הנחיתה, התוצאה של זה היא מיקוד של הגולשים לתחום העניים ובכך הגדלה משמעותית של אחוז הפניות אליכם מהאינטרנט.
טיפים חשובים:
- מיניסייט חייב לעסוק בנושא אחד בלבד.
- מיניסייט עם תמונות הממחישות את האווירה של המוצר או השירות מגדיל מכירות.
- למיניסייט יש מטרה – הגדלת כמות הפניות מהאינטרנט, לכן במיניסייט יהיו לגולש כמה אפשרויות:
- להשאיר את הפרטים שלו באמצעות טופס (המכיל שני שדות: שם+טלפון).
- להתקשר אלינו באמצעות טלפון שיוצג בחלקו השמאלי העליון של המיניסייט (לחלק זה העין של הגולש הכי נמשכת – ממחקרים שבוצעו)..
- אם מציגים את מספר הטלפון של העסק (מה שמאוד מומלץ) חייבים לשים מספר טלפון קווי ולא סלולרי (אנחנו לא רוצים להראות “חאפרים” בעיני הגולשים שלא יודעים מי עומד מאחורי העסק שלנו).
- אם נרשום את הכתובת שלנו – זה יגדיל את אחוז הפניות אלינו, שוב ממקום של יצירת אמון מול הגולש.
מחירי הקמת מיניסייט
מחירי הקמת מיניסייט ועמודי נחיתה בודדים שונים ממקרה למקרה ובהתאם לחברה ולצורך, בגדול אפשר להגיד שטווח המחירים (של חברות שעושות את זה טוב) נע בין 1500 ₪ – 3500 ₪ אבל לא תמיד המחיר הגבוה מעיד על איכות. חשוב לראות דוגמאות לעמודי נחיתה שהחברה עשתה ולמדוד אם באמת הקפידו כל הטיפים המופיעים ברשימה גם אצל לקוחות עבר, לדבר עם לקוחות עבר של החברה ולשאול אם המיניסייט עבד עבורם בצורה טובה ומה זה הביא להם. חשוב לבדוק את מחירי האחסון של המיניסייט, והאם המחיר כולל אחסון או לא, אם כן לכמה זמן ולאחר התקופה כמה זה יעלה על בסיס שנתי \ חודשי. מחיר סביר לאחסון עמודי נחיתה הוא 25 ₪ לחודש בערך או 250 ₪ לשנה.
האם אפשר לקדם מיניסייט \ עמוד נחיתה בגוגל?
רבים חושבים להקים עמוד נחיתה ואז לקדם אותו בגוגל באמצעות חברה המתמחה בקידום אתרים אורגני, למעשה דבר זה הוא בלתי אפשרי. לא ניתן לקדם מיניסייט בגוגל בשיטת קידום אתרים אורגני, מכיוון שעמוד נחיתה או אתר בעל עמודים בודדים בלבד שמטרתו היא להמיר כמה שיותר גולשים ללקוחות, לא בנוי להיות מקודם אורגנית. הסיבה שלא ניתן לקדם עמוד נחיתה היא שהוא עמוד אחד, גוגל אוהב הרבה תוכן ומידע ומיניסייט מכיל מעט תוכן ומעט מידע ולכן הוא לא יכול להופיע לעולם בעמוד הראשון בביטויים שיש עליהם תחרות מלבד שם העסק שהמיניסייט שייך לו.
איך מביאים גולשים (לקוחות פוטנציאלים) למיניסייט בכל זאת?
הדרך הטובה ביותר להזרים גולשים לעמוד נחיתה היא באמצעות פרסום ממומן בגוגל ADWORDS מה שנקרא גם “קידום אתרים ממומן” או פרסום ממומן, כיום מרבית המיניסייטים המוצלחים מפורסמים בגוגל. מעטים נוהגים לפרסם את עמודי הנחיתה שלהם בפייסבוק, למרות זאת ישנן נישות מאוד מסויימות שפרסום בפייסבוק יכול לסייע להן מאוד להגדיל את המכירות.
ישנן דרכים נוספות להבאת תנועה איכותית, ממוקדת המתאימה ועונה לתיאור “קהל היעד” של דף הנחיתה שלכם, להלן מספר רעיונות:
- פרסום קמפיין באנרים באתרי נישה (אתרים הקשורים לתחום שלכם) והפניית הגולשים למיניסייט.
- פרסום באמצעות מערכת הפרסום של גוגל לשותפים (גוגל Adsense ) המאפשרת להציג את הפרסום שלכם במקומות רלוונטים לקהל היעד שלכם שנמצא בכל מקום אפשרי כמעט באינטרנט.
- קמפיין באנרים לא ממוקד (לרוב יקר מאוד) באתרים גדולים כמו: וואלה!, נענע10, גלובס וכד’. כמובן שלרוב לעסקים קטנים ובינוניים החלק הזה הרבה פחות מומלץ.
דוגמאות לדפי נחיתה:
רוצים לדעת עוד ולהתחיל לקבל לקוחות חדשים?
נשמח לענות על שאלות ולספק ייעוץ חינם בכל הקשור לעמודי נחיתה, פרסומם ושיפור כמות הפניות מעמודי נחיתה קיימים. צרו איתנו קשר עכשיו : 0765477800