WebResult קידום אתרים שמגדיל מכירות

מחקר מילות מפתח

אחד הדברים החשובים ביותר בכל קמפיין קידום אתרים הוא מחקר מילות מפתח.

אולי הביטוי “מחקר מילות מפתח” נשמע קצת מפוצץ, אבל זהו בכלל לא נושא מסובך לביצוע והוא חשוב מאוד לשלב הקידום האורגני מהסיבה הפשוטה – הוא עוזר לכם לדעת מה הגולשים מחפשים בהקשר לתחום שלכם.

המטרה העליונה של מחקר מילות מפתח היא: למצוא ביטויים רלוונטים לתחום האתר שלכם, בהם יש נפח חיפושים חודשי גדול ומספק שיובילו תנועה של גולשים איכותיים לאתר שלכם.

לפני שניכנס לעובי הקורה ונסביר בדיוק איך לעשות מחקר מילות מפתח בצורה נכונה ומקצועית, חשוב להדגיש כמה נקודות חשובות:

  1. להופיע בהרבה ביטויים בעמוד הראשון בגוגל זה ממש לא הכל.
  2. קידום אתרים ללא מחקר מילות מפתח לרוב לא שווה הרבה.
  3. מחקר מילות מפתח שלא נעשה בצורה שתתואר במאמר זה, לא שווה הרבה.
  4. מחקר מילות מפתח חשוב לעשות גם לאחר תקופה של כמה חודשים מתחילת הקידום על מנת לנסות ולזהות מילות מפתח נוספות, רלוונטיות לקמפיין האורגני.

השלב הראשון בביצוע מחקר מילות מפתח – רשימת ביטויים שנראים לכם הגיוניים.

בשביל להתחיל את מחקר מילות המפתח, נערוך רשימה של ביטויים (לרוב התחומים מספיקים 5 – 6 ביטויים על מנת להתחיל) מהם נתחיל את מחקר מילות המפתח שיוביל אותנו לבחירת ביטויים רלוונטים לחיפוש.

אך ראשית לאלה שלא יודעים אפילו מאיפה להתחיל ובאילו מילות מפתח לבחור, ניתן לעשות מחקר מתחרים שיציג לכם רעיונות למילות מפתח אותן בחרו המתחרים.

איך עושים את זה?

  1. נכנסים לאתר של מתחרה שלכם (מומלץ לאחד שכבר מופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל באורגני) כאשר נכנסת לאתר שלו, לחצו על הכפתור הימני בעכבר ובחרו ב”הצג מקור” או באנגלית “view source“.
  2. כאשר נפתח מקור הדף יש לחפש את השורה הבאה:<meta name=”keywords” content=””>

    התגית הבאה אומרת למנוע החיפוש, שביטויי המפתח הרלוונטים לעמוד זה הם כל הביטויים הכתובים בין הגרשיים של המילה content=””.

    כך תוכלו לדעת מה המתחרים שלכם בחרו לקדם, באמצעות הידע הזה תוכלו ללכת ולערוך מחקר מילות מפתח ראשוני במתואר למעלה ולדעת מה אתם רוצים לקדם.

את התוכן של meta keywords הגדירו המתחרים שלכם או המקדמים שלהם, לכן חשוב לבדוק טוב את הביטויים שהם בחרו, מכיוון שביטויים אלה מצד אחד יכולים להיות מאוד שימושיים לכם במהלך קידום האתר שלכם, מצד שני ייתכן שעשו שם עבודה לא מקצועית ובחרו ביטויים שאין להם נפח חיפוש חודשי והם לא שווים הרבה.

השלב השני במחקר מילות מפתח – בדיקה בכלי מילות המפתח של גוגל.

את הרשימה של הביטויים נרשום בכלי מילות המפתח של גוגל ולאחר מכן נבחר את סוג ההתאמה המדוייקת

ונלחץ חפש.

בדוגמא הבאה חיפשנו בכלי מילות המפתח של גוגל את המילה מלגזות, ההתאמה לביטוי הייתה מדוייקת והתוצאה נראית כך:

 

באיור למעלה ניתן לראות מסומן בצהוב הביטוי שחיפשנו, בסימון כחול סוג ההתאמה המדוייקת, ובעיגול אדום את כמות החיפושים החודשית הממוצעת על פני 12  חודשים אחורה.

סוגי התאמות בכלי מילות המפתח

קידום אתרים נכון חייב להתבסס על מחקר מילות מפתח נכון, לשם כך כאשר נערוך מחקר מילות מפתח חשוב להבין את ההבדלים בין סוגי ההתאמה בכלי מילות המפתח.

ישנן שלוש סוגי התאמות של מילות מפתח:

  1. נרחבת – התאמה נרחב תציג כל ביטוי המכיל את המונח שחיפשתם, בנוסף לזה יכללו צורות של יחיד ורבים, זכר ונקבה, לדוגמא אם תחפשו בהתאמה נרחבת את הביטוי מלגזות תגלו שיש עליו 8100 חיפושים בחודש.נפח זה כולל בתוכו את כל החיפושים שכללו את המילה מלגזות, כמו לדוגמא: “מלגזות למכירה”,”מלגזות בחינם”, “מלגזות להשכרה”,”תמונות של מלגזות” ועוד ביטויים רבים.
  2. מדוייקת – התאמה מדוייקת תכלול את הביטוי המדוייקת שרשמתם בלבד. זאת אומרת שאם התאמתם את החיפוש לצורה המדוייקת תקבלו את נפח החיפושים החודשי הממוצע של הביטוי שלכם נטו, ללא כל מיני ביטויים עוטפים או תוספות.
  3. לביטוי – התאמה לביטוי תכלול את כל המונחים המכילים את הביטוי שרשמתם, זאת אומרת שאם רשמתם “מלגזות” בהתאמה לביטוי גם הביטוי “מלגזות למכירה” נכנס תחת אותה התאמה ולכן גם הוא נספר.

אם כן כאשר עושים מחקר מילות מפתח מקצועי, בכדי לדעת את נפח החיפושים האמיתי של כל ביטוי, בכדי לדעת ששווה להשקיע עליו קידום אתרים אורגני, בוחרים אך ורק את סוג ההתאמה המדוייקת.

אחרי שרשמנו לפחות ביטוי אחד, ובחרנו בהתאמה המדוייקת בכלי מילות המפתח, גוגל יציע לנו רעיונות למילות מפתח אותן הוא מכיר כרלוונטיות לתחום שלנו, בהתאם לביטויים שאנחנו בחרנו.

עבור כל ביטוי, כלי מילות המפתח של גוגל יציג לנו את נפח החיפושים החודשי, להלן דוגמא לרעיונות למילות מפתח על הדוגמא שלקחנו קודם.

באמצעות הרעיונות למילות מפתח, ניתן להבין מה הגולשים המתעניינים בתחום שלנו מחפשים וכמה הם מחפשים, על ידי לחיצה על הכותרת “חיפושים גלובליים חודשיים” בכלי מילות המפתח נוכל לסדר את הביטויים על פי נפח חיפושים.

אחרי שבחרנו רשימה של מילות מפתח, חשוב מאוד לספק תוכן איכותי באתר, המצדיק את הבחירה של מילות מפתח אלה, התוכן חייב להיות רלוונטי ואיכותי, כתוב בשפה ברורה ונכונה.

מומלץ לבחור עמודים המתאימים לכל אחת ממילות המפתח ולערוך את קידום האתר בצורה כזו שכל עמוד יקודם על ביטוי מפתח אחד או שניים המתאימים בצורה אופטימלית לתוכן העמוד.

חשוב לזכור!

מחקר מילות מפתח בא במטרה לספק לבעל האתר או למקדם האתרים מידע ראשוני על הגולשים המתעניינים בשירות או מוצר הקשור לתחום העיסוק של האתר באינטרנט.

ללא מחקר כזה, לעולם לא ניתן לבחור את מילות המפתח הרלוונטיות לתחום.

קידום אתרים מורכב משלבים – שלב המחקר הראשוני הוא השלב הבלתי נפרד מכל התהליך והוא זה שיכוון את הקידום העתידי.

מידע נוסף:

סרטון הסבר לעבודה עם כלי מילות המפתח של גוגל