WebResult קידום אתרים שמגדיל מכירות

קידום אתרים אורגני או פרסום ממומן בגוגל?

אחד הלבטים הגדולים בשיווק עסק חדש או ותיק באינטרנט היא קבלת ההחלטה אם להשקיע את תקציב הפרסום של העסק בקידום אתרים אורגני, או בפרסום ממומן בגוגל.
מקור ההתלבטות הוא כזה: מצד אחד קידום אתרים אורגני היא השקעה מעולה כאשר רואים את המקומות העליונים בגוגל, מהסיבה הפשוטה שאין הגבלה לכמות הכניסות לאתר, לא משלמים על כל קליק וכמות הקליקים גדולה יותר מאשר בקידום הממומן (לצורך השוואה מקום ראשון בגוגל אורגני, מקבל בממוצע 40% כניסות מהחיפושים ואילו תוצאה בפרסום ממומן כ 7% – 10%).

מצד שני, פרסום בגוגל מספק תוצאות מידיות, זאת אומרת שמרגע תחילת הפרסום כבר מתחילים להרגיש את תזרים הלקוחות והפניות, אין התחייבות לתקופת זמן ממושכת והכל עובד מהר יותר (החסרונות הם תשלום לפי קליק, כאשר אין פרסום ואין תקציב האתר לא מופיע יותר בתוצאות החיפוש של גוגל).

אז מה בעצם עושים כדי לקבל את ההחלטה?

המצב האידיאלי הוא שילוב – זאת אומרת להשקיע מצד אחד בקידום אתרים אורגני, השקעה לטווח ארוך יותר, לשפר את איכות האתר ואת התכנים. במקביל לזה להשקיע תקציב פרסום בגוגל, כך ניתן ליהנות משני העולמות – מצד אחד תזרים לקוחות מידי ומצד שני השקעה לטווח רחוק המניבה פירות משמעותיים יותר.

הרבה עסקים מוגבלים בתקציב, אינם יכולים להשקיע בשני האפיקים בו זמנית כי תזרים המזומנים שלהם והתקציב שלהם לשיווק אינו מאפשר השקעה בשני האפיקים. במקרים אלה העדיפות במרבית המקרים היא להשקיע דווקא בפרסום בגוגל, על מנת ליהנות מפירות מידית. באמצעות הרווחים המגיעים מהפרסום בגוגל, ניתן לפנות לאחר מספר חודשים לקידום אתרים אורגני. כמובן שחשוב לשמר את הפרסום בגוגל כל עוד החזר ההשקעה על הפרסום בגוגל הוא חיובי. בכדי למדוד את החזר ההשקעה, יש לסווג את כל הלקוחות המגיעים מהפרסום בגוגל ולחשב מה התקציב שהושקע על מנת לגייס את אותם לקוחות. מומלץ לבצע את התחשיב על ממוצע של – 3 חודשים לפחות על מנת לקבל אומדן מדויק. החזר ההשקעה הוא חלוקה של ההכנסה מאותם לקוחות חלקי ההוצאה על השיווק.
נניח שהשקעתם ב-3 חודשים 3000 ₪ בחודש בפרסום בגוגל, כתוצאה מזה קיבלתם 20 לקוחות חדשים. סה”כ ההשקעה היא 9000 שקלים. כעת כל מה שנותר לעשות הוא לסכום את ההכנסות מאותם לקוחות שנסגרו, נניח שהסכום הוא 60,000 שקלים. מכאן ניתן לדעת שהחזר ההשקעה הוא כ 660% – החזר השקעה מעולה המעיד שעל כל שקל שהושקע בפרסום קיבלתם חזרה 6.6 ₪ .

מקרים קיצוניים בהם קידום אורגני עדיף על פרסום ממומן בגוגל

במקרים מסוימים, גם אם אין תקציב פרסום המאפשר לכם לפרסם בגוגל וגם להשקיע בקידום אורגני – עדיין עדיף להשקיע בקידום אורגני. המקרים הללו הם מקרים שבהם המחיר לקליק בפרסום בגוגל הוא מאוד גבוה ואילו גובה עסקה ממוצעת בתחום העיסוק שלכם – אינו גבוה דיו בכדי לספק החזר השקעה טוב על הפרסום. את המקרים האלה ניתן לבדוק מראש, באמצעות בדיקה במתכנן מילות המפתח של גוגל על הצעת מחיר משוערת לקליק בפרסום ממומן.