WebResult קידום אתרים שמגדיל מכירות

קידום אתרים אורגני – מדדי התחרות

עסקים המעוניינים להשקיע בשיווק באינטרנט לטווח רחוק (מי שלא חושב לסגור את העסק בקרוב) כנראה שצריך להשקיע חלק ניכר בקידום אתרים אורגני.

אמנם קידום אתרים אורגני היא השקעה המניבה תוצאות ארוכות טווח יחסית, בטווח של חודשים – אך כאשר התוצאות במיטבן, כמעט ואין אפיק השקעה בשיווק באינטרנט שיכול להשתוות לתמורה האדירה של הופעה במיקומים הראשונים בגוגל בחיפושים הקשורים לתחומכם.

קידום אתרים בתחומים שונים, מניב תוצאות שונות, מכיוון שאופן העבודה והתחרות שונים בין תחום לתחום בדיוק כפי שהם שונים בפרסום ממומן בגוגל. בכדי לעשות סדר בדברים חשוב מאוד לדעת מהם מדדי התחרות החשובים ביותר שעליהם מסתכלים מקדמי אתרים בכדי לשערך את תקופת הקידום, כמות העבודה הדרושה וכד’.

התוכן בקידום אתרים

התוכן הוא מדד התחרות הראשון שאליו אנחנו מתייחסים, זאת אומרת שבתחומים בהם כמות התוכן באתרי האינטרנט היא גדולה מאוד, איכותית ומקורית – התחרות גדולה יותר. לייצר תוכן מקצועי ומעניין זה בכלל לא פשוט.

בעבר נהגו בעלי אתרים שרצו לקדם את אתרם, לכתוב תכנים שאינם מקוריים ולשלב בתוכם מילות מפתח ללא הכרה – היום השיטה הזו יכולה רק להזיק.
גוגל יודע לעשות את העבודה הפשוטה ולגלות בקלות יתרה, היום יותר מפעם, מהו תוכן איכותי. בין אם הסתכלות על מקוריות התוכן, שילוב תמונות ומדיה נוספת, כמות ההמלצות החיצוניות על התוכן ברשתות חברתיות או קישורים טבעיים מאתרים הממליצים על התוכן.

תוכן איכותי בכמות גדולה הוא אחד ממפתחות ההצלחה של קידום אתרים אורגני – אין זה משנה אם מדובר באתר של מרפאת שיניים או מוסך לחלקי חילוף, גולשים קודם כל רוצים למצוא את המידע הנכון ביותר עבורם וזה בדיוק מה שגוגל מחפש להציג לאותם גולשים.

המלצות חיצוניות

פרמטר חשוב נוסף הוא – המלצות חיצוניות מאתרים מוסמכים ומרשתות החברתיות כמו פייסבוק או גוגל פלוס. איך זה בא לידי ביטוי במיקום האתר בתוצאות האורגניות?

בעבר השפעתם של קישורים מאתר לאתר הייתה מעין המלצה חד משמעית שהאתר שמקשר לאתר אחר ממליץ עליו, בשנים האחרונות חלה מהפכה שלמה בכל הנושא של קישורים ורק קישורים מסויימים מאוד מבצעים את ההשפעה החיובית – לרוב מדובר בקישורים טבעיים של גולשים שהתרשמו מהאתר אליו הם מקשרים, זה נעשה באמצעות הפצת קישורים בפורומים שונים הקשורים לנישה של האתר, אתרי מידע וקהילות שונות.

פרמטר שתופס תאוצה גדולה מאוד בשנים האחרונות הוא כל הנושא של המלצות מרשתות חברתיות דוגמת פייסבוק וגוגל+. כאשר אתם משתפים חומר מעניין שקראתם באינטרנט ברשת החברתית – גולשים נחשפים לחומר – מעבירים אותו הלאה לחבריהם ובעצם התהליך הטבעי הזה מתרחשים שני דברים שמשפיעים על הקידום האורגני, הראשון הוא שגולשים מהרשת החברתית עוברים לאתר שלכם ובעצם כך גוגל יכול לראות אם התוכן מצא חן בעיניהם על פי פרמטרים שונים, דבר נוסף שמשפיע הוא כמות השיתופים ברשת החברתית שבסופו של דבר גוגל יכול למנות אותה ועל ידי פרמטר זה לדעת בצורה דיי ברורה שהתוכן הזה הוא מעניין ואז לקדם אותו בתוצאות החיפוש.

לפניכם דוגמא לכתבה של YNET שעלתה בפייסבוק ובתחתית ניתן לראות את מספר השיתופים, סימוני ה”אהבתי” והשיתופים החוזרים של גולשים אמיתיים בפייסבוק. גוגל יודע לראות את אותם נתונים בדיוק כפי שכל אחד יכול לראות אותם בפייסבוק – בדומה לזה ובצורה מקיפה אף יותר הוא יכול לראות את השיתופים וסימוני ה +1 שנעשים ברשת GOOGLE PLUS.

המסקנה המתקבלת מכל האמור לעיל מתרכז בסופו של דבר לפרמטר הראשון – השקעה בתוכן קודם כל ולאחר מכן חשיפתו לגולשים המופיעים ברשת בצורה יזומה, לאחר תחילת תהליך החשיפה הראשון – גולשים יוכלו להחליט אם התוכן מוצא חן בעיניהם או לא (במידה והושקעה מחשבה ואיכות בתוכן – גולשים ישמחו לשתף אותו עם חבריהם) זאת הדרך הפשוטה ביותר לקידום אתרים אורגני שעובד לאורך זמן והוא מכונה קידום אתרים איכותי.

בקידום אתרים אורגני ישנם עוד מעל ל – 200 פרמטרים שונים העושים את הקידום, לשם כך ניתן ללמוד עוד במאמרים הבאים: