WebResult קידום אתרים שמגדיל מכירות

קידום אתרים אפור

אם יצא לכם לשמוע את הביטוי “קידום אתרים אפור” ואינכם יודעים להבין מה זה בדיוק אומר, מאמר זה בדיוק בשבילכם.
קידום אתרים אפור היא שיטת קידום שמתייחסת למנועי החיפוש מצד אחד בצורה שהם אמורים לאהוב ובפן השני בצורה שהם אמורים פחות לאהוב, שיטה זו באה לידי ביטוי כך:

גוגל מגדיר כי קישורים לא איכותיים, כמות תכנים קטנה, תוכן לא איכותי ועוד מגוון פרמטרים נחשבים לפסולים בעיניו והוא מצהיר בצורה גלויה וברורה, כי אתרים שמקודמים בשיטה הזו, לא יופיעו בראש תוצאות החיפוש ולעיתים אם מדובר בכמות אדירה של אותם המרכיבים זה עשוי להחשב ממש קידום אתרים שחור שהוא לא מקובל בכלל וכנראה אתר המקודם בצורה כזו יזרק לעמוד שאף אחד לא מגיע אליו או לא יופיע בכלל בתוצאות החיפוש.

קידום אתרים לבן הוא קידום איכותי, מדובר בתכנים איכותיים שמופיעים באתר בכמות גדולה, מרחיבים על הנושא ומפרטים בדיוק מירבי עליו, במקביל אתר זה מקבל קישורים איכותיים ורלוונטים מאתרים סמכותיים הקשורים לתחום העיסוק או אתרים הקשורים לתחומים מקבילים.

קידום אתרים אפור הוא שילוב של שתי שיטות הקידום (שחור + לבן) כאשר את האתרים המיועדים להיות תשתיות לקידום האתר הראשי מחזקים באמצעות שילוב של קידום אתרים שחור ולבן, הם הופכים להיות אתרים המקודמים בצורה אפורה ואילו את האתר הראשי משתדלים לקדם בשיטות קידום אתרים לבן כמה שיותר.
התשתית שנוצרת היא תשתית לרוב סבירה, כמות תכנים בינוניים, עם זאת הקישור שיכול לצאת מהתשתית הזו הוא קישור איכותי מכיוון שהוא מאוד רלוונטי לתחום העיסוק של האתר הראש, מה שהופך את האתר הראשי לאתר סמכותי בתחום הקידום.

קידום אתרים בשיטה האפור היא סיכון יחסית קטן, עם זאת עדיין קיים סיכון. במידה והאתר הראשי מקבל קישורים מאתרים שקודמו בצורה שאינה חוקית בעיני גוגל, הם עלולים להפוך להיות אתרים פסולים (ספאם), קישורים מאתרים כאלה, במיוחד לאתר חדש יחסית הם לא קישורים סמכותיים ובטח לא איכותיים והם רק יכולים לפגוע באתר המקודם, לכן גם כאשר עושים קידום אתרים אפור צריך לשים לב שאתרי התמיכה יהיו איכותיים, יקבלו גם הם קישורים מאתרי סמכות ומעט מאוד שילוב של קידום פסול.

בצורת קידום איכותית של שילוב שחור עם הרבה לבן ניתן להגיע לתוצאות מאוד מרשימות בתחומים די תחרותיים ולהוביל בהם לאורך זמן, שילוב של אתרי תמיכה רלוונטים ואיכותיים יובילו לראש תוצאות החיפוש.