אחת משיטות קידום האתרים שבעיני מקדמי אתרים רבים נחשבת לשיטה שטובה לתווך הקצר בלבד, שיטה שנחשבת לרמאות והיא מאוד בעייתית, היא ללא ספק שיטת קידום אתרים בצורה השחורה, כשאנו מדברים על השיטה הזו נרד לפרטים ונערוך השוואה של שני סוגי קידום אתרים, הראשון הוא קידום אתרים בצורה “לבנה” ומה עושים בו בכדי שיצליח, השיטה השניה היא כמובן הקידום השחור.
אפשר להגיד שכל קידום שיהיה בנוי מכמה פרמטרים מרכזיים: התוכן הכתוב באתר, אופטימיזציה לעמודי האתר, התפלגות קישורים בתוך האתר, קישורים נכנסים, המלצות גולשים (G+, FB LIKE) ומעורבות בבלוגים ופורומים, רענון תוכן, כמות תוכן, יחס כניסות \ קישורים.
כמובן שאלה לא כל הפרמטרים אם כי מהווים מסה קריטית להצלחה או לכישלון של מיקום גבוה תוך זמן קצר ולזמן ארוך (להגיע לתוצאות מהר ולראות את התוצאה הרבה זמן – למעשה לנצח).
לפני שנציב את כל המשתנים בטבלה מסודרת, חשוב להבין דבר מאוד חשוב ופשוט: גוגל חברה המגלגלת מיליארדים כתוצאה ממנוע החיפוש שלה, למעשה למרות כל המוצרים השונים שלה, המנוע חיפוש הוא לב ליבה של החברה ובו היא משקיעה מאמצים רבים, המאמצים שלה מתרכזים במטרה אחת נעלה : “להציג לגולש את מה שהוא התכוון לראות כאשר הוא הקליד שאילתת חיפוש”.
נעבור לשלב של הצבת הנתונים בטבלה לשם השוואה בין קידום אתרים שחור לקידום אתרים לבן.
פרמטר |
קידום אתרים לבן |
קידום אתרים שחור |
איכות התוכן באתר |
ניתן להגיע לאיכות גבוהה |
ניתן להגיע לאיכות גבוהה |
אופטימיזציה |
ניתן להגיע לאיכות גבוהה |
ניתן להגיע לאיכות גבוהה |
התפלגות קישורים (פנימית) |
ניתן להגיע לאיכות גבוהה |
ניתן להגיע לאיכות גבוהה |
קישורים נכנסים |
מקורות איכותיים – מבוסס על איכות |
מקורות פחות איכותיים – מבוסס כמות |
המלצות גולשים |
המלצות אמיתיות של גולשים המגיעים לאתר באמצעות המלצות של אחרים. |
יתכנו המלצות של גולשים, למרות שפחות גולשים יגיעו כתוצאה מלחיצה על קישורים – מכיוון שהם לא רלוונטים לרוב. |
רענון התוכן |
ניתן להגיע לאיכות גבוהה |
ניתן להגיע לאיכות גבוהה |
כמות תוכן |
ניתן להגיע לאיכות גבוהה |
ניתן להגיע לאיכות גבוהה |
יחס כניסות \ קישורים |
יחס מדוייק בין כמות הכניסות לאתר לכמות הקישורים – עונה בצורה ריאלית על הפרמטר בעיני מנועי החיפוש. |
יחס לא ריאלי של קישורים ביחס לכניסות, עושה רושם רע. |
אם כן, ניתן להסיק מהטבלה שקידום אתרים שחור הוא באופן עקרוני פסול, זה ברור שגם בקידום אתרים לבן יש את עניין החלפת הקישורים, יצירת תכנים וכדומה, השוני בין השניים הוא שבקידום אתרים לבן חושבים על הגולש ומה הוא רוצה לראות ואילו בקידום אתרים שחור חושבים איך להגיע כמה שיותר מהר למעלה מבלי להתחשב בגולש.
אחת הדוגמאות המצויינות לכך הם אתרים שמקבלים מאות ולעיתים אלפי קישורים מאתרים שאינם קשורים לתחומם ובאמצעות טקסט העוגן של הקישור וכמה מאמרים איכותיים מגיעים לתוצאות גבוהות במיוחד בזירות די תחרותיות, הבעיה היא שהם לא מחזיקים שם מעמד לאורך זמן.