“גוגל אדוורדס” הינה מערכת הפרסום של גוגל שכוללת בחובה מספר תוכניות פרסום למטרות שונות.
הפרסום במנוע החיפוש גוגל, בתוצאות הממומנות לרוב יביא לקוחות חדשים באופן מיידי לבית העסק שלכם.
שיטת הקידום הממומן
החשיפה בגוגל Adwords בשונה משיטות השיווק הקיימות בשוק (כמו לדוגמא עיתונים), זה שהיא שיטה ממוקדת ורק גולשים שחיפשו את השירות או את המוצר שלכם יראו את המודעה שלכם.
יתרון נוסף בשיטת שיווק זו, הוא שכל עוד לא לחצו על המודעה שלכם לא שילמתם.
יתרונות הקידום הממומן
היתרונות הבולטים ביותר בקידום הממומן הם:
- שליטה בתקציב הפרסום ברמה יומית – זאת אומרת שניתן להקציב תקציב פרסום יומי שישמש את אתרכם ואת העסק שלכם בפרסום על פי קליק.
- יכולת בחינת התוצאות – ניתן לבדוק בדיוק כמה פניות הגיעו אליכם באמצעות הקידום הממומן ובכך לחשב את עלות הפניה הממוצעת וכמובן על פי מספר העסקאות שסגרתם את עלות סגירת העסקה הממוצעת, את החישובים הללו מומלץ לערוך אחת לכמה חודשים על מנת לקבל את האומדן המדוייק על טיב הקמפיין.
- תוצאות מיידיות – מרגע שקמפיין קידום ממומן עולה לאוויר, תוך 20 דקות הוא מופיע בגוגל במידה ואושר על ידי גוגל, מרבית הקמפיינים מאושרים, קמפיינים שמפרסמים תכנים למבוגרים בלבד או תכנים שאינם חוקיים, לעיתים נדחים ובמרבית המקרים שבהם הם מאושרים לוקח לתוכן זמן רב להופיע.
- איכות ההפניה – מכיוון שהגולשים שנכנסים לאתר שלכם, חיפשו את השירות או את המוצר שלכם כנראה שהם מעוניינים לרכוש את השירות או המוצר ולכן איכות הלידים שמגיעים דרך קידום ממומן כמו בקידום אורגני הרבה יותר איכותיים מלידים שהגיעו דרך העיתון או דרך באנרים באתרי האינטרנט השונים.
תמחור קידום ממומן
תמחור הקידום הממומן נעשה על פי תחרותיות מילות המפתח בתחום שלו, עלות הלחיצה על המודעה מושפעת מכמות התחרות שיש בקמפיינים של המתחרים על אותה מילת המפתח.
בקמפיינים שאינם תחרותיים בכלל ומילת המפתח חסרת תחרות המחירים נעים בין 20 – 50 אג’ ללחיצה.
ישנם תחומים תחרותיים מאוד בישראל שעלות הלחיצה על מילת המפתח מגיעה ל – 40 ש”ח +.
מחיר הלחיצות והתחרות נקבעים לרוב על פי ביקוש בעלי המקצוע באותו תחום להופיע במקומות הראשונים בקידום הממומן בגוגל ADWORDS.
מיקום המודעה הממומנת
מיקום המודעה הממומנת מושפע משני פרמטרים, הראשון הוא המחיר לקליק שהציע בעל המודעה לפי מילת המפתח, הפרמטר השני הוא איכות המודעה לפי הפרמטרים שגוגל מציב לאיכות מודעה.
מחיר המודעה X איכות המודעה = דירוג המודעה.
ככל שדירוג המודעה גבוה יותר כך היא תופיע גבוה יותר בתוצאות הממומנות בגוגל.
כפי שמוסבר בסרטון הוידאו איכות המודעה מהווה הפרמטר השני במיקום המודעה בגוגל, זאת אומרת שאם אתר מסויים שאיכות המודעה שלו גבוהה מאיכות המודעה של המתחרה שלו, ישקיע את אותו הסכום עבור לחיצה על מילת מפתח מסויימת, הוא יופיע מעליו מכיוון שדירוג המודעה שלו יהיה גבוה יותר.
מכאן ניתן להסיק שהשגת איכות מודעה גבוהה היא מקור מצויין, אחד מיני רבים, לחסכון עלויות בפרסום בקמפיין הממומן בגוגל ADWORDS.
ציון איכות מקסימאלי – מתוך קמפיין שאנו מנהלים
ניהול קמפיין קידום ממומן
ניהול קמפיין קידום ממומן הינו מקצוע לכל דבר, כפי שהבנו לכל מילת מפתח אותה אנו רוצים לקדם יש ציון איכות, ציון האיכות נקבע על ידי פרמטרים הידועים למפרסמים ומשתנים מעת לעת.
ישנן שיטות להעלאת ציון האיכות, בשיטות אלה אנו נוקטים על מנת להעלות את ציון האיכות ולשלם פחות כסף על כל לחיצה בקמפיין הממומן.
המחירים הנהוגים בשוק לניהול קמפיין ממומן הם כ – 15% – 25% מנפח הקמפיין, ישנן חברות שמנהלות קמפיין בכל סדר גודל, וישנן חברות שמנהלות קמפיין ממומן החל מסכום מינימום.
ניהול קמפיין ממומן בחברה מקצועית מביא חסכון בעלויות הפרסום בגוגל ADWORDS, השגת לקוחות רבים יותר במחירים נמוכים יותר, למרות העמלה אותה גובה החברה.
מיקום המודעות הממומנות ב GOOGLE ADWORDS
המודעות מופיעות בשני מקומות שונים בדף, בחלק העליון של הדף ובחלק השמאלי של הדף.
מודעות קמפיין קידום ממומן לא תמיד מופיעות, לעתים המודעות מופיעות רק בחלק השמאלי של העמוד ולא בחלק העליון, מיקום המודעות הוא נתון לשיקול דעתה של GOOGLE.
המודעות המופיעות בחלק העליון נחשוב למודעות הראשונות (מיקום 1- 3 מקסימום) לא יכולות להופיע יותר מ – 3 מודעות בחלק העליון.
בחלק השמאלי של העמוד מספר המודעות המקסימלי הוא 8 מודעות.
בתמונה שני חלקים המציגים מודעות ממומנות, החלקים מסומנים באמצעות החיצים הוורודים, החלק המודגש בסימון וורוד הוא החלק העליון של המודעה הממומנת, המיקום העליון ביותר בחלק זה נחשב למיקום הראשון בקידום הממומן ומושפע מדירוג המודעה למילת המפתח.
חשיבות המיקום בקמפיין הממומן
בקמפיין ממומן ככל שהמודעה שלנו תופיע במיקום ממוצע טוב יותר, כך היא תקבל יותר לחיצות, להזכירכם, רק גולשים שחיפשו את המוצר או השירות, רואים את המודעה.
יותר לחיצות = יותר כניסות לאתר שלכם – משמע חשיפה גדולה יותר של לקוחות פוטנציאליים למוצר או השירות אותו אתם מספקים, דבר המובלים לכמות פניות גבוהה ולסגירת עסקאות רבות.