WebResult קידום אתרים שמגדיל מכירות

רשתות חברתיות וקידום אתרים

איך הרשתות החברתיות תומכות בקידום האתר שלכם?

היום נדבר על אחד הגורמים המשפיעים ביותר בקידום אתרים בגוגל והוא לא אחר מאשר הרשתות החברתיות.

מי הן הרשתות החברתיות?

הרשתות החברתיות הפעילות ביותר בישראל הן : במקום הראשון פייסבוק שאחריה מזדנבות G+ של גוגל ורשתות חברתיות המבוססות תמונות כמו Pinterest ו Instagram .
חשוב לציין שבמסגרת המאמר הזה, אדבר בכלליות על רשתות חברתיות עם זאת, גם משרד עורכי דין יכול לעשות שימוש ברשתות חברתיות מבוססות תמונות ( למרות שנראה כאילו אין מה להראות) אבל תמיד אפשר לצלם תרחישים ודברים הקשורים בפן המקצועי, את חברי המשרד, את המשרד עצמו \ כנסים \ תעודות ועוד.

פייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה בישראל, בכדי ליצור קהילה איכותית של גולשים לבית עסק, יש ליצור דף עסקי מעניין שבו יתבצעו השיתופים והפרסומים של החומר אותו תרצו להעביר לגולשים. כמובן שבהמשך המאמר תדעו בדיוק איזה חומר כדאי לפרסם ואיזה לא. בפייסבוק ניתן לשתף תמונות יחד עם טקסט, קישורי וידאו, קישורים לאתרים חיצוניים וכתבות חיצוניות.

G+

גוגל פלוס או בשמה הלועזי “G+” היא רשת חברתית נהדרת בבעלות גוגל. יותר גולשים מתחילים להיכנס לשם מהסיבה ש G+ היא פשוט רשת חברתית מעולה שנותנת אפשרויות שיתוף רבות מגוונות ונוחות. איכות העבודה עם G+ לדעת רבים, נוחה בהרבה מזו של פייסבוק. אם כבר בקידום אתרים בגוגל עסקינן, תחשבו לאיזו רשת חברתית תיתן גוגל עדיפות?

Pinterest + Instagram

לא ארחיב רבות על שתי אלה, שתיהן רשתות חברתיות שמאפשרות לבצע חשיפה גדולה ביותר של תמונות לגולשים מכל העולם (זה לא הכי טוב כשמדובר באתרים ישראלים מכיוון שהתנועה שתגיע לאתר שלכם – תהיה לא איכותית לרוב, אלא אם מדובר באתר שלא מכיל מלל אלא רק תמונות).
הרשתות האלה טובות מאוד אם אתם יוצרים לכם קהילה של גולשים איכותיים המגיעים לראות את התמונות שאתם משתפים. זה הרבה יותר נוח בתחומים שבהם יש משמעות לתמונות, אבל אין פסילה לעבוד עם הרשתות הללו גם בתחומים בהם צריך להזיע כדי שיהיו תמונות קשורות (יצירתיות רבותיי..).

איך זה עוזר בקידום אתרים בגוגל?

שיתוף על בסיס קבוע של מידע מעניין הקשור לתחום העיסוק, יוצר קהילה לאט לאט, מעבר לכך מתחילים לזרום גולשים מהרשתות החברתיות אל האתר שלכם כאשר אתם משתפים ברשת החברתית מידע מעניין מתוך אתרכם.

גוגל מחפש לראות מעורבות חברתית כאחד מהפרמטרים של הדירוג שלו, הוא רוצה לראות שהעסק שלכם שהשקיע באתר הוא עסק מדובר, שגולשים ברשת החברתית נכנסים לאתר הזה ואת זה הוא יוכל לראות רק על ידי פעילות שנערוך ברשתות החברתיות.

איך לפרסם ומה לפרסם?

רשתות חברתיות כמו פייסבוק יכולות לעזור לנו לעשות פרסומים על דברים מעניינים כולל תמונות ותוכן כתוב, הפצת סרטוני וידאו וכד’ במטרה להכניס כמה שיותר גולשים איכותיים לאתר שלנו. הכוונה בגולשים איכותיים זה להכניס את אותם אנשים שבאמת מתעניינים במה שאנחנו מפרסמים וימשיכו לקרוא עוד באתר שלנו. איך משיגים את אותם אנשים? מתחילים לפרסם! מפרסמים אך ורק חומרים בחינם ולא מבצעים או הצעת שירותים. נותנים כמה שיותר מידע מקצועי לגולשים ברשתות החברתיות כדי שיוכלו להכיר אתכם ולהתרשם מכם. לאחר מכן מתחילים לשתף חומרים מתוך האתר שלכם וגולשים יתחילו לעבור לאתר ולקרוא. חשוב לשים לב באמצעות ניתוח סטטיסטי של תנועת הגולשים המגיעה לאתר שלכם מהרשתות החברתיות, האם התנועה הזו איכותית (האם גולשים שוהים זמן רב באתר ומתעניינים בדפים נוספים) האם הגולשים האלה מבצעים המרות (יוצרים אתכם קשר). במידה והתנועה איכותית אפשר להמשיך לפעול כרגיל במידה ולא – יש לשפר את איכות הפרסומים ברשת החברתית וכנראה משהו באתר אינו עובד.

מדוע כדאי להיות פעיל ברשתות החברתיות?

1.     כפי שנאמר קודם – אחד הפרמטרים המובילים לדירוג אתר בגוגל היא תנועה מרשתות חברתיות. ללא פעילות בהן לא תהיה תנועה כזו ולכן הדירוג לא יהיה במיטבו.

2.     פעילות ברשת החברתית מכניסה גולשים לאתרכם, שכנראה לא היו מגיעים בצורה אחרת אליו – משמע חשיפה לקהל יעד חדש.

3.     פרמטר נוסף בקידום אתרים בגוגל הוא נושא המותג – גוגל מתעדפת מותגים על פני “חובבנים” ואילו אחת הדרכים הבולטות ביותר לזהות מותג היא לראות תפוצה גדולה של המותג ברשתות החברתיות, עם הרבה שיתופים, התעניינות וכמובן – כניסות לאתר.

4.     בתחומים רבים, הפרסום וההפצה ברשתות חברתיות לבדן, מייצרת מכירות לבית העסק. זה מאוד נישתי ותלוי תחום אבל בתחומים בהם המפרסם יודע להעביר את המסר ונוצרת קהילה של גולשים המתעניינים בנושא – יש סבירות גדולה מאוד לייצור מכירות, בדומה מאוד לרשימת דיוור.

נכתב על ידי : אלעד בן שמואל