האם כדאי לי לקרוא את כל עמוד השאלות ותשובות?
מומלץ מאוד לקרוא את כל המסמך הבא לפני לקיחת החלטת קידום אתרים, אם את/ה חושבים לקדם את העסק שלכם באמצעות קידום אתרים – חובה עליכם לקרוא אותו! הוא יחסוך לכם המון בהמשך.
קידום אתרים הינו "דחיפה" של אתר במעלה תוצאות החיפוש בעזרת "יחסי ציבור באינטרנט". כאשר אתר מקודם בצורה מיטבית מוזרמים אליו הרבה גולשים רלוונטיים ו"איכותיים" שלאחר מכן מומרים ללקוחות.
קידום אתרים=השבחת אתר, ישנן דרכים שונות ומגוונות לקידום אתרים אך בסיס כל קידום הינו:
1. תקינות האתר - קוד האתר, מבנהו ותכניו.
2. יחסי ציבור באינטרנט: הזרמת קישורים מסוגים שונים ויצירת קשרים ברשת.
3. איכות האתר ע"י התנהגות הגולש – הקפדה על תוכן איכותי, וצורה שיווקית הגורמת להתנהגות הגולש להיות עמוקה ובעלת משמעות באתר שבסופה השארת פרטים או שיחה.
1. תקינות האתר - קוד האתר, מבנהו ותכניו.
2. יחסי ציבור באינטרנט: הזרמת קישורים מסוגים שונים ויצירת קשרים ברשת.
3. איכות האתר ע"י התנהגות הגולש – הקפדה על תוכן איכותי, וצורה שיווקית הגורמת להתנהגות הגולש להיות עמוקה ובעלת משמעות באתר שבסופה השארת פרטים או שיחה.
מחירי הקידום אתרים בארץ אינם קבועים ונעים בין "תשלום על תוצאות" (חינם) לבין 8000 ₪ לחודש ואף יותר, רוב עסקאות הקידום נסגרות סביב ה 1700 ₪ בחודש בקירוב. בדרך כלל תקופת התחיבות של קידום אתרים הינה 12 חודשים אך ישנן חברות שמאפשרות להתחייב רק ל6 חודשים.
שאלת הזמן היא הנפוצה ביותר, ועליה כל מקדם יענה אחרת.
הנוסחה: חודשי עבודה X נפח עבודה > תחרות = זמן התקדמות.
בכל מקרה חשוב להבין שקידום הוא תהליך ארוך טווח ועשוי לקחת לעיתים גם מעל שנה עד לתוצאות מספקות. יש להבין זאת מראש שמדובר במסע ארוך שאין לעצור בו ואם לא מגיעים לפסגה ועוצרים בתהליך חבל על ההשקעה כי היא עוברת מיד לפח.
הנוסחה: חודשי עבודה X נפח עבודה > תחרות = זמן התקדמות.
בכל מקרה חשוב להבין שקידום הוא תהליך ארוך טווח ועשוי לקחת לעיתים גם מעל שנה עד לתוצאות מספקות. יש להבין זאת מראש שמדובר במסע ארוך שאין לעצור בו ואם לא מגיעים לפסגה ועוצרים בתהליך חבל על ההשקעה כי היא עוברת מיד לפח.
ישנן חברות קידום שמתחיבות לתוצאות, חברה שמתחיבת / עובדת על בסיס תוצאות תעשה הכל כדי לעמוד בהתחייבות ולעיתים קרובות תפעל בשיטות קידום פסולות ולא ראויות כדי לקדם את האתר – שיטות אלו נקראות בשפה המקצועית "כובע שחור".
שורה תחתונה: לא ניתן להתחייב מהסיבה שמקדם אתרים נתון לחסדיו של מנוע החיפוש והתנודתיות בזירה.
מסמך של ענקית מנוע החיפוש "גוגל" אופטימיזציה למנוע החיפוש.
שורה תחתונה: לא ניתן להתחייב מהסיבה שמקדם אתרים נתון לחסדיו של מנוע החיפוש והתנודתיות בזירה.
מסמך של ענקית מנוע החיפוש "גוגל" אופטימיזציה למנוע החיפוש.
לעולם לא מומלץ להפסיק לקדם אתר, אם כבר האתר הגיע לתוצאות ובעליו נהנים מהפרות, אין שום סיבה לעצור, אלא להתרחב ולחזק את הקיים. ומי שבכל זאת לא מעוניין להתחייב לכל החיים ניתן לצמצם את היקף הפעילות לרמה של שימור המיקום ודריכות אל מול הזירה.
בגדול התשובה היא לא, אבל עניין זה מאוד תלוי במצב שלך – הכלכלי, הטכנולוגי ורמת העסק שלך לאותה עת (זמן פנוי), כלומר אם העסק שלך "עובד" אתה צריך לתת לו יחס ולהתעסק בו וב1000 דברים אחרים הנוגעים בו. במצב כזה מומלץ לשכור שירות קידום אתרים ממש בדומה לרואי חשבון / צלם שמקצועי לתחומו.
היום הסטטיסטיקה מורה על יותר מ 70% המאוכזבים מחברת קידום האתרים שלהם. יש לבחון היטב את ה"מוצר" אותו אתם מקבלים, את הצוות העומד מאחרי החברה, את לקוחות הנוכחיים ותוצאות החברה. חשוב מאוד שתייה כימיה טובה ביינכם לבין חברת הקידום ומומלץ מאוד לבקר במשרדי החברה טרם סגירת העסקה.
החשיבות של מקדם אתרים מקצועי היא מעל הכל בקידום האתר שלך! בימנו מנוע החיפוש עושה שינויים רבים וזאת להתמודד עם התופעה המכונה "ספאם" בעקבות כך מעת לעת משתונות השיטות והאסטרטגיות לקידום אורגני. מקדם אתרים מקצועי תמיד יעקוב אחר השינויים, יחקור ויהיה עדכני בתחומו. מעבר לכך למקדם אתרים מקצועי יש יתרון עצום על פני המתחרים שלו באמצעות פערי ידע.
לא תמיד קידום אתרים היא הפעולה הנכונה ביותר עבור העסק שלך משתי סיבות:
ישנן זירות תחרותיות מאוד בהן הקידום הוא מאוד סזיפי יקר וארוך טווח שלא ניתן לתת הערכת זמן-תקציב. שלעיתים לא משתלם. בכל זאת כניסה לזירות אלו דורשת יציבות כלכלית איתנה.
נפח חיפוש – ישנן תחומים שעדיין לא "התעוררו" באינטרנט ועל מילות מפתח הקשורות לתחום אין נפח חיפושים מה שאומר שלא יהיו גולשים באתר. לעיתים שווה להשקיע בזירות אלו כי הן חסרי תחרות, כאשר מצפים שתהיה התעוררות עתידית מצד הגולשים.
ישנן זירות תחרותיות מאוד בהן הקידום הוא מאוד סזיפי יקר וארוך טווח שלא ניתן לתת הערכת זמן-תקציב. שלעיתים לא משתלם. בכל זאת כניסה לזירות אלו דורשת יציבות כלכלית איתנה.
נפח חיפוש – ישנן תחומים שעדיין לא "התעוררו" באינטרנט ועל מילות מפתח הקשורות לתחום אין נפח חיפושים מה שאומר שלא יהיו גולשים באתר. לעיתים שווה להשקיע בזירות אלו כי הן חסרי תחרות, כאשר מצפים שתהיה התעוררות עתידית מצד הגולשים.
קידום אתרים הוא חד משמעי לא מספיק למערך השיווקי העסקי של כל עסק! באינטרנט ישנן נתיבי פרסום שונים ומגוונים בניהם גוגל ADWORDS רשתות חברתיות לוחות ופורטלים שונים היכולים לשווק ולמתג את העסק. וכל זאת רק באינטרנט מחוצה לו יש עוד הרבה ערוצי פרסום ושיווק חשובים וטובים.
חשוב! – לפני כל פעילות פרסומית / שיווקית יש לעשות חשבון עלות-תועלת ולהבין האם זה משתלם או לא.
חשוב! – לפני כל פעילות פרסומית / שיווקית יש לעשות חשבון עלות-תועלת ולהבין האם זה משתלם או לא.
על כך ישנו מאמר – מחקר מילות מפתח לקידום אתרים אורגני. בכמה מילים יש לערוך מחקר מעמיק של התחום ומילות המפתח הרלוונטיות המחופשות ביותר, לבחון את התחרות בזירה. לבחון זירות אחרות מקבילות על ביטויים אחרים וביטויי זנב ארוך. ולבנות תוכנית אסטרטגית(אפיון) לקידום אתרים כאשר נתון העלות-תועלת בה הוא הטוב ביותר עבור העסק.
יכולים להיות הרבה גורמים ש"תוקעים" את האתר במקום נמוך יחסית בעמוד הראשון, בין הגורמים המרכזיים שניתן לראות במרבית המקרים הם: חברות קידום שעמוד ראשון בשבילם נחשב לתוצאות ומפסיקות פשוט לעבוד.
מעבר לכך יכולות להיות שגיאות בטעינת העמוד, אופטימיזציה לא נכונה, כמות קישורים שהוסרה ועוד הרבה מאוד סיבות הגורמות לכך. חשוב מאוד לנתח כל מקרה לגופו ולא לנחש מהו הגורם. - מומלץ לקרוא את "למה האתר שלי לא מתקדם?"
מעבר לכך יכולות להיות שגיאות בטעינת העמוד, אופטימיזציה לא נכונה, כמות קישורים שהוסרה ועוד הרבה מאוד סיבות הגורמות לכך. חשוב מאוד לנתח כל מקרה לגופו ולא לנחש מהו הגורם. - מומלץ לקרוא את "למה האתר שלי לא מתקדם?"
איפה אני יכול לקבל תשובות לשאלות נוספות שצצו לי ואין במסמך את התשובה עליהם?
יכול מאוד להיות שתוכל למצוא את התשובה לשאלתך באחד מהמאמרים שמפורסמים אצלנו באתר.
אתה יכול בכל עת לפנות אלינו דרך תיבת הצור קשר שבאתר (או למטה) / במייל support@webresult.co.il / בטלפון: 0765477800
ואנו נשמח לענות על שאלותיך ונחלוק עמך את המידע!