מהן סוגי ההתאמה של מערכת הפרסום של גוגל? איך כלי זה יכול להיות הרסני ובאותו מידה גם יעיל ואפקטיבי? כאן נלמד איך להשתמש בסוגי ההתאמה בצורה נכונה!
להבדיל מתהליך הקידום האורגני, המתוכנן לביטוי או מספר ביטויים, הפרסום הממומן בגוגל ADWORDS הרבה יותר רחב היקפים ובאפשרותו להזרים לאתרכם תנועת גולשים אדירה בקלות וביעילות. רובם הגדול של העסקים קטנים ובנוניים המפרסמים בגוגל מעוניינים להפיק את המירב מהגולשים ולהפוכם ללקוחות כמובן שקודם יש לערוך מחקר מילות מפתח מעמיק.
בכדי להקל על המשימה במרדף אחר מילות מפתח או בעבודה קשה אל מול הממשק, יצרה גוגל כלי בממשק הניהול הנקרא “סוגי התאמות”. זהו כלי מדהים, כאשר מודעים אליו ויודעים להשתמש בו ובאותו מידה יכול להיות הרסני ולגבות כספים רבים כאשר לא יודעים – לכן כאשר מריצים ק
מפיין גדול ובסכומים גדולים מומלץ להשתמש בשרותיו של מקדם אתרים מקצועי אשר הוסמך על ידי גוגל למנהל מסעות פרסום מקצועי.
הבה נעבור להסבר כללי על ארבע סוגי ההתאמות הקימות בגוגל
במערכת מצוינים רק שלושה סוגים – נתחיל מהם. [התאמה מדוייקת] , “התאמה לביטוי” , התאמה נרחבת, +התאמה +נרחבת +מחודשת (התאמה זו לא קיימת במערכת הפרסום של גוגל).
מהי התאמה מדוייקת?
התאמה מדוייקת משמשת לצורך פירסום על מילת המפתח ספציפית. רק כאשר המונח עליו החלטתם לפרסם יחופש המודעה שלכם תופיע אם המונח יופיע בדרך אחרת כלשהי מודעת הפרסום לא תופיע. בשיטה זו יש פחות מקום לטעויות מכיוון שאנו יודעים בדיוק עבור איזה ביטוי מפתח המודעה שלנו תוצג.
לדוגמא: [קידום אתרים] – רק מי שיחפש קידום אתרים יראה את המודעה ובאף ביטוי אחר המודעה לא תופיע.
בשימוש – כאשר יודעים שזאת המילה הכי טובה שיכולה להיות מחופשת, או כאשר מוגבלים בתקציב לחשיפה גבוהה שפחות רלוונטית מביטויים אחרים כמו – [קידום אתרים באיטליה].
מהי התאמה לביטוי?
משהו + “הביטוי שלנו” או לחילופין “הביטוי שלנו” +משהו, אם הביטוי מורכב מ2 מילים אז בהתאמה זו תמיד יהיו כצמד אחת ליד השנייה.
לדוגמא: אם הביטוי שלנו הוא “קידום אתרים”, מי שיחפש: “איך עושים קידום אתרים” / “קידום אתרים באינטרנט” יראה את המודעה שלנו. אבל מי שיחפש “קידום מקצועי לאתרים” לא יראה את המודעה שלנו בהתאמה זו.
התאמה לביטוי אפשר להגדיר כמיותרת מאז יצאה ההתאמה הנרחבת המחודשת אם כי עדיין יש להשתמש בה במקרים חריגים כאשר חייבים שכל רצף המילים יוצג יחדיו. כאשר הביטוי שלנו הוא מילה אחת בלבד השימוש בהתאמה לביטוי יהיה ממש כמו התאמה נרחבת.
מהי התאמה נרחבת? – זהירות!!!
אפשר לקרוא להתאמה זו “התאמה נרחבת מסוכנת” / “המלכודת” סוג התאמה זה שהוא הנפוץ ביותר בקרב מפרסמים חדשים בד”כ בעקבות חוסר ידיעת התחום יכול לגרום לבעל עסק לשלם פי 3 ממה שבאמת היה צריך בכדי לקבל את אותה תמורה. הבעיה בסוג התאמה זה נוצרת בעיקר כאשר בוחרים מונח חיפש שהוא בעל שתי מילים לדוגמא “קידום אתרים” וחושבים שהמודעה תוצג רק כאשר שתי מילים אלו יופיעו – מחשבה זו לא נכונה והמודעות יופיעו גם כאשר הגולש יחפש “אתרים של מפעלים בצפון” / “שיטות קידום לעסקים קטנים” בעצם לא משנה איזו מתוך צמד המילים תופיע בחיפוש והמודעה תוצג לגולש. יש מאוד להזהר מכך, וגם אם לא השתמשתם בסוג התאמה זה יש לבדוק שהמודעות לא מופיעות בחיפושים לא רצויים. בעלי עסקים שלמו ביוקר על קליקים לא רלוונטיים ולא איכותיים שהגיעו מכל מני ביטויים שבכלל לא קשורים לתחום שבו הם עוסקים.
לדוגמא ערכנו חיפוש בשעות שונות ובתאריכים שונים את הביטוי “הדמיית מטבחים” ופעמיים נגלנו לתוצאה שלא צריכה להיות שם.
מהי התאמה נרחבת חדשה?
התאמה זו היא הפתרון לבעיה שהוצגה בסוג התאמה נרחבת, בעצם אנו אומרים לגוגל רק כאשר שתי המילים אותם הכנסנו למילת המפתח מופיעות יש להציג את המודעה.
לדוגמא: הביטוי +קידום +אתרים ייתן למודעה שלנו להופיע בביטויים “קידום מקצועי לאתרים במנועי חיפוש” / “קידום ובניית אתרים באינטרנט” ובביטוי “קידום – בגרות ופסיכומטרי” המודעה לא תופיע.
התאמה נרחבת חדשה היא המומלצת ביותר לבעל עסק בעל תקציב מספק המעוניין לקבל חשיפה מירבית רלוונטית מגוגל ולא הבתאמה מדוייקת למילת מפתח. ניתן להשתמש בסוג התאמה זה גם לצורך בדיקת תחום ע”י איסוף סטטיסטיקה בפועל ולאחר חודש-חודשיים של עבודה ניתן להבין על איזה ביטויים לחצו הגולשים. כדי להשתמש בסוג התאמה זה יש להוסיף פלוסים (+) בצורה ידנית, לפני כל מילה בתוך הביטוי המבוקש.
מילות מפתח שליליות
כלי נוסף שיש לציינו שיעזור לנו למקד עוד את מילות המפתח של מסע הפרסום שלנו הינו כלי “מילות מפתח שליליות” מומלץ מראש כבר לפסול מילות מפתח שאנו יודעים שאנחנו לא רוצים שהמודעה תופיע בהם. (לדוגמא: “קידום אתרים חינם” – יש לפסול את המילה “חינם”).
– ניתן לפסול מילות מפתח ברמת מסע הפרסום כולו או ברמת קבוצת המודעות.
בנוסף, כל יום/שבוע תלוי בנפחים יש להכנס לקמפיין, לצפות ולחפש במילות המפתח עליהן הקליקו הגולשים בצורה הנרחבת החדשה, את מילות מפתח הבעיתיות שאנו לא רוצים שהמודעות שלנו יופיעו בהן יש לפסול על ידי הכנסתן לרשימת מילות המפתח השליליות ובכך, המודעה לא תופיע פעם נוספת במקום לא רצוי שלא חשבנו עליו קודם לכן.