תופעה חדשה –ישנה המאפשרת לעמוד חדש בין יום להפוך להיות פופלרי במדיה ויראלית ברשתות חברתיות, כל ההסבר לתופעה זו:
מה זה קניית לייקים?
לאחרונה (סביב חודש 9/2012) החלה תופעה המכונה “קניית לייקים לעמוד פייסבוק”.
לייקים הינם עדויות של אנשים שאהבו תוכן מסויים הנמצא באינטרנט והחליטו להביע את אהבתם בלחיצה על כפתור ה-like של הפייסבוק ומיד לאחר מכן כל חבריהם יכולים לראות פעולה זו ואולי יבקרו גם הם באותו התוכן – לכן הודבק לפעולת הרשת החברתית המושג “וירליות ברשת”.
תופעת קניית הלייקים נוצרה במטרה “להשיג” הרבה לייקים לתוכן ספציפי ובכך להגדיל את הפופלריות שלו.
סוגי הלייקים השונים בפייסבוק
ישנם סוגים רבים של לייקים, וכיום ניתן לתת לייק לכל עמוד אינטרנט, תמונה, וידאו, פוסט ואפילו לתגובה.
לייקים לעמוד עסקי בפייסבוק
הלייקים הנחשקים ביותר בשוק – מאז הוציא הפייסבוק את האפשרות לייצר עמוד עסקי לכל עסק, קטן, בינוני, גדול, הנושא נעשה מאוד פופלרי בקרב כל העסקים…
- הגדולים התנפלו על הזירה הויראלית ובתקציבי ענק השקיעו בפיתוח אפליקציות פייסבוק, עמודים מעוצבים ומרשימים, במסעות פרסום גרנדיוזים ובניהול העמוד ע”י אנשי מקצוע מבוקר ועד ערב.
- העסקים הבינוניים גם כן נכנסו לשוק רק קצת יותר בקטן, לפעמים עם איש מקצוע ולפעמים נתנו לפקידה לנהל את העמוד בצורה כללית בלבד.
- העסקים הקטנים, שראו פלטפורמה חינמית, חשבו שיוכלו להביא לקוחות חדשים בחינם, בלי לבנות אתר אינטרנט או להשקיע יותר מדי בניהול העמוד – מה שהתברר ככושל.
לייקים לתמונה או לפוסטים בפייסבוק
הפייסבוק ולצידו האינסטגרם שהביאו את חיי היום יום שלנו אל הרשת באמצעות מדיה עשירה, תמונות ווידאו, תחילה דרך המחשב ובשלב מסויים עבר לכיס תודות לסמארטפונים הטכנולוגיים שמאפשרים זאת.
כך ניתן בכל רגע נתון בחיי היום יום לשתף תמונות – כי תמונה אחת שווה 1000 מילים, אבל חשוב לזכור שתמונות זה נושא רגיש אצל הרבה אנשים ובעיקר אצל נשים, ומאוד חשוב להראות טוב בתמונה… ובכדי לדעת מה הציבור חושב על התמונה, הפייסבוק הצמיד את כפתור הלייק לכול תמונה שעולה, לאלבום תמונות ולוידאו. כך נמדדת מידת הפופלריות של תמונה/וידאו ספציפי.
בשלב מסויים הפייסבוק החליט שתמונה/פוסט/וידאו שיקבלו הרבה לייקים יקפצו למעלה וכך תהיה להם נוכחות וחשיפה גבוהה יותר ביחס לאלו שכנראה פחות מענינים.
ובסביבות חודש דצמבר 2012 נכנס עניין המועדפים, ישנה אפשרות לקבוע מי מהחברים הוא מועדף על פני האחרים ובכך פייסבוק יציג ב”קיר” יותר פעילות חברתית של חברים אלו מהאחרים.
כל אלו נועדו ע”מ לגרום לפייסבוק להיות מעניין ומושך ושכל האנשים יתמכרו ל “מה שקורה עכשיו”.
לעסקים לייקים ותגובות בוידאו שיווקי /תדמיתי של העסק יכול להיות נהדר וליצור באז ויראלי סביבו!
לייקים לעמוד אינטרנט
הפייסבוק בכדי “למצוץ” עוד גולשים, פוסטים והתראות הוציא מגוון תוספים (מי מאיתנו לא מכיר את כפתור הלייק/שיתוף באתרים רבים) לבעלי אתרים המתבצעים באמצעות iframe פשוט. מבין התוספים כפתור הלייק/שיתוף, ניו פיד, חברי קבוצה, והיום גם תגובות באתרים ע”י משתמשים אמיתיים (לא אנונימיים).
דרך כלים ותוספים אלו פייסבוק מזרים אליו הרבה תנועה מרשת האינטרנט בכלל וממתג עצמו בצורה אגרסיבית – (כמובן שהיום אי אפשר לפקפק במותג פייסבוק, לכל אדם יש פייסבוק והפרסום שלו הוא כבר מזמן הפך לאורגני).
קניית לייקים לעמודי פייסבוק, מזוייפים או אמיתיים?
מוכרי לייקים רבים נכנסו לשוק זה, השאלה שעולה מכל הסיפור…היא איך עושים את זה? מאיפה הלייקים מגיעים?
ישנן מספר דרכים להשיג לייקים לעמוד מבלי לקדם בצורה אורגנית, כולם יכולות להחשב ככובע שחור אף על פי שאחת מהן נמצאת על גבול הכובע האפור:
- שיטה ראשונה ע”י מחסום לייק, לדוגמא: “מי שרוצה לראות את בר רפאלי בלי בגדים שילחץ לייק”, (את אלו מפרסמים בעמודים רוויי גולשים ולייקים) לאחר שאתה לוחץ לייק בר רפאלי כבר לא ערומה. לרוב לאחר עשיית הלייק, אותו גולש חוזר בו בסימון “לא אוהב” ומבטל את הלייק רק בגלל שהתעצבן.
- דרך נוספת היא יצירת פרופילי פייסבוק מזוייפים – למרות שפייסבוק לא מרשה לעשות זאת על פי התקנון שלו ישנם כמויות אדירות של פרופילים מזויפים שמטרתם היחידה היא לייקים – לייקים אלו נקראים “לייקים מזויפים” והם לא תורמים בכלום חוץ משינוי המספר בעמוד והגדלת הסיכוי שפייסבוק יעלה על זה ויסיר את העמוד. רוב חוות הפרופילם המזויפים נוצרים בהודו מדי יום.
- ישנן אפליקציות שלאחר שהגולש מאשר אותם הן יכולות לתת לייק בשמו, להגיב בשמו ולעשות כל מה שרק אפשר לעשות בשמו. קימות בשוק חברות שפתחו אפליקציות פייסבוק מעולות וזאת בכדי לצבור ולהגדיל מאגרים. כלומר יש מאגרים שלמים של חשבונות פייסבוק אמיתיים שהשליטה עליהם נמצאת גם אצל חברות נוספות מעבר לבעלי הפרופיל. לסוג קניית לייקים זה יש תופעות לוואי, לאחר קניית לייקים יתכנו תגובות מהמלייקקים ששמו לב שעשו לייק על משהו שהם לא באמת אוהבים…, תגובות כמו “מה זה אני לא עשיתי לזה לייק” וכדומא… את תגובות אלו מוכר הלייקים בדרך כלל מסכל ומוחק בצורה מיידית. – שיטה זו היא האפורה יותר מבחינה קידומית (ולא אתית).
למה קונים לייקים והאם לעשות את זה?
מצרך הלייקים לעמודים עסקיים הינו חשוב מאוד לתדמית העסק, כאשר גולש מגיע לעמוד ולו רק 14 או 22 לייקים הוא ברוב המקרים יחזור לאחור ויחשוב פעמיים האם לפנות לבעל העסק או אפילו לעשות לו לייק בעצמו, לעומת זאת עמוד פייסבוק ולו 4678 או 87,225 לייקים מראה על עסק רציני ולו אוהדים רבים שכבר נחשפו למוצר או השרות שהוא מציע ואפילו הם אוהבים אותו.
בנוסף ככל שיש יותר לייקים לעמוד מסויים רמת הויראליות גבוהה יותר וכך יותר קל לו להשיג לייקים נוספים.
קניית לייקים להבדיל מ”השגת” לייקים בצורה אורגנית הוא שרות הרבה יותר זול אם כי הלייקים הקנויים, גם אם מדובר בלייקים אמיתיים ומקומיים(עסק בישראל מקבל לייקים מפרופילים ישראלים), הם הרבה פחות איכותיים.
- הדרך הטובה ביותר – היא לקדם עמוד בצורה אורגנית על להשגת תוצאות של לייקים רבים ואיכותיים. אם לא רוצים לעבוד קשה בהתחלה ניתן לקנות כמות לייקים קטנה (בצורה השלישית) בכדי לצבור באז רציני ומיד לאחר מכן להמשיך ולקדם בצורה אורגנית, קניית הלייקים היא מעין התנעה והיא תצור ויראליות התחלתית על המותג.
- דרך טובה נוספת היא פשוט ע”י הזרמת תנועה לעמוד באמצעות מסע פרסום בפייסבוק, קליקים בפייסבוק עדיין לא יקרים מאוד למרות שמיום ליום גם הם מתיקרים.
הקשר בין לייקים לקידום אתרים:
הקשר שיש בין הרשתות החברתיות לבין קידום האתר בגוגל הוא עצום, מקדמי אתרים רבים מבינים זאת מיום ליום, מריצים מחקרים רבים ומפתחים אסטרטגיות שונות לשימוש ברשת החברתית ובמיוחד פייסבוק בארץ לצורך דחיפת האתר בגוגל. בהמשך אנו נכתוב מאמר מפורט המסביר את השיטה לקידום אתרים באמצעות רשתות חברתיות. מה שניתן לומר בבטחה זה שגוגל מתייחס לנתון כמות הלייקים של פייסבוק, +1 של גוגל פלוס וציוצים של טוויטר שיש לעמוד אינטרנט ספציפי.
אנו מקווים שעכשיו תעלומת הלייקים הקנויים נפתרה! J אז תעשו לנו לייק: