אין כוונה במאמר הזה להגיד עוד פעם אחת מן הקלישאות ש”איכות בתוך האתר תביא את ההצלחה” או שרק תוכן איכותי והתמדה הם המרכיב הסודי, או שקישורים מזויפים זה דבר רע. היום נביא את המסקנות האחרונות המגיעות ממחקר מעמיק מאוד בחודשים האחרונים שלאחר השינויים המשמעותיים ביותר בגוגל.
קידום האתרים האורגני – לא מת
הייתה סברה שאמרה שקידום האתרים הישן מת. אני מסכים לחלוטין על סמך הניסיון והמחקר שבחודשים האחרונים שקידום אתרים ישן מת. זאת אומרת שאם תתחילו לקדם אתר על סמך קישורים בלבד, מפורומים ובלוגים, אתרי תמיכה ותשתית למיניהם – רחוק לא תגיעו ובטח שלא לאורך זמן.
העידן החדש של קידום האתרים הגיע והוא באמת מבוסס על איכות. לא רק איכות בתוך האתר, אלא גם על איכות מחוץ לאתר. גוגל מעולם לא החשיבה שת”פ כספאם, זאת אומרת שאנחנו עדיין יכולים לקבל קישורים איכותיים לאתר שלנו מאתרים מומחים, על ידי כתיבת תוכן איכותי ורלוונטי לגולשים של אתרים אחרים, עם קישורים לאתר שלנו. כמובן שבניית הקישורים צריכה להיות טבעית ועל סמך השינויים שראינו באלגוריתם פינגווין 2.0 לתת קישורים עם ביטוי המפתח זה לא תמיד הכי טוב. לכן גיוון איכותי יכול לעזור.
כתבות תדמית באתרים חזקים – הצלחה בטוחה והובלת תנועה איכותית של גולשים לתוך האתר. חשוב כמובן לקשר לתוכן הקשור לנושא הכתבה ולתת פיתויים בתוך העמוד שנמצא באתר שלכם, להמשיך ולקרוא כתבות נוספות. ההצלחה של YNET למשל בקידום אורגני מגיעה להערכתי, מלבד לכמות הקישורים שיש לאתר שלהם ולתנועת הגולשים שיש להם (גם לוואלה יש והוא עדיין לא מצליח כמו YNET במיקומים אורגניים) מהיכולת לפתות את הגולשים לקרוא כתבות איכותיות ומגוונות בזו אחר זו.
אתרים קטנים יכולים להצליח לא פחות, הכול עניין של תשומת לב לפרטים, עריכת השינויים הדרושים וזאת בהתבסס על הניתוח הסטטיסטי שאפשר לעשות עם GOOGLE ANALYTICS או כל מערכת אחרת המוכרת לכם ויכולה לספק לכם את המידע הדרוש על התנהגות הגולשים.
אז מהו הקידום החדש?
הקידום החדש בא לידי ביטוי כאמור – איכות ודאגה לגולשים בתוך האתר. אם נהיה ספציפיים אלה דברים ששווה לשים אליהם לב:
- איך משפרים את אחוז הנטישה באתר.
- מהירות עליית האתר.
- בכמה עמודים גולש ממוצע מבקר ולאילו פרקי זמן (זמן השהות בעמודים).
- האם הגולשים עושים מה שאנחנו מצפים מהם לעשות? (למשל לעבור מעמוד X לעמוד Y) .
- מהם מקורות התנועה שאינם טובים לאתר שלנו? (האם יש אתר שהגולשים שמגיעים ממנו מראים התנהגות גולשים שלילית, כמו למשל בריחה מהעמוד הראשון, זמן שהות קצר).
- תוכן איכותי – עדכני ונכון.
החלק השני הוא בניית הקישורים והמותג שלכם באינטרנט – אני עדיין לא מאמין בקישורים כמו של פעם, אם זה עושה משהו אז זה בטח לטווח קצר ולאחר מכן השפעה שלילית. אין מה לעשות, גוגל הפסיקו לאכול לוקשים. לכן חשוב לבנות שיתופי פעולה אמיתיים, לספק תוכן שתורם לגולשים באתרים רלוונטיים ולקבל קישורים שהטקסט המקשר יהיה כמה שיותר טבעי ולא יוביל את ביטוי המפתח (תסמכו על גוגל שהוא יודע במה האתר שלכם עוסק).
אתרים מעולים לקבל מהם קישורים הם אתרים מוכרים וגדולים, כמו YNET, נענע10, WALLA וכד’. כמובן שאת הקישורים אתם לא תקבלו חינם, דרך משרדי יח”צ רבים אפשר להפיץ כתבות תדמית כאלה ואחרות, המחירים של כתבות תדמית נעים בין 900 ₪ – 5000 ₪ לחודש.
הרשת החברתית, חלק בלתי נפרד, עם זאת צריך להיזהר מאוד עם הבאת תנועה מרשתות חברתיות, מכיוון שלפעמים התנועה שמגיעה אינה איכותית ויכולה רק לפגוע. לכן חשוב למקד את הגולשים שאנו רוצים להוביל מפייסבוק או G+ לאתר שלנו, שידעו בדיוק מה הם עומדים לקרוא ולגרום להם לקרוא עד הסוף ולהמשיך לעבור עמודים באתר.
לסיכום אפשר להגיד שהתמקדות באיכות הגלישה באתרכם, בניית קישורים ומותג חזק ברשת בכלל, הם המפתח להצלחה לאורך זמן. אתרים שמקודמים בשיטות ישנות של בניית קישורי ספאם למיניהם בלבד, יכול להיות שיתקדמו תוך זמן מסוים אבל תוקף המיקום שלהם בגוגל קצר מאוד.
עוד מידע רלוונטי תמצאו בעמודים הבאים:
נכתב ע”י: אלעד בן שמואל